JogÁsz

Nem értem

Felfoghatatlan számomra az a sok értetlenkedés, ami az új autópálya matricákról szóló rendelkezéseket övezi. Szerintem minden egyszerű és világos. Nem kell össze-vissza térképeket rajzolgatni, csupán el kell olvasni a teljesen közérthető jogszabályokat. Íme:

„A díjköteles járművek után egy, vagy több meghatározott megye díjköteles úthálózatára érvényes éves jogosultság is megváltható. E jogosultság érvényességi ideje megegyezik a 3. § (2) bekezdés c) pontjában rögzített érvényességi idővel.

Amennyiben az úthasználó egy gyorsforgalmi úti csomópont valamely ágát jogosultság birtokában használja, vagy valamely ág számára díjmentesen használható, további díjfizetés nélkül a csomópont valamennyi ágának használatára jogosult.

A Pest megyére megváltott jogosultsággal a Főváros közigazgatási határán belüli díjköteles úthálózat is használható, illetve kizárólag a Főváros területére eső díjköteles úthálózatra jogosultság nem váltható.

Világos, nem?

 

     Kép: szvmszk.hu

Kép: szvmszk.hu

Mindenkinek lett volna ideje alaposan felkészülni a változásokra. Hiszen már december 30-án megjelent a módosításokat is tartalmazó 186. számú Magyar Közlöny. Ebbe kellett volna csomagolni a szilveszteri virslit meg a pezsgőt, majd szilveszterezés helyett szépen bemagolni a január 1-jén hatályba lépő szabályokat. Az a melléklet, amelyik felsorolja, hogy mely útszakaszokon kell fizetni, mindössze 89 oldal.

 

Magyar Közlöny

Kép: bojtarok.blog.hu

Igazán dicséretes, hogy egyes weblapokon állítólag már január 6.-, vagy 8-ától lehet megyei matricákat vásárolni. A benzinkutak közül némelyiknél igen, másoknál nem. Addig meg tessék szépen otthon maradni! Úgysem tudják, melyik úton kell, és melyiken nem kell fizetni. De felelős kormányunk mindenre gondolt: február végéig nem büntetnek. Persze csak akkor, ha addig pótlólag befizetjük a díjat. Már ha tudjuk, hogy kellett volna fizetnünk. És el ne felejtsük az egyik leglényegesebb változást: az Állami Autópálya Kezelő Zrt-t mostantól Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nek hívják. Végre ismét valami, ami kifejezi a nemzeti együttfizetési kötelezettségünket!

Nem elég nemzeti

Nem volt elég nemzeti
Kép: utdijhirek.hu

 

Remélem, mindenki kellő részletességgel ismeri az M0-ás valamennyi szakaszát és pontosan tudja, mely részei épültek EU-s pénzből. Mert ettől függ, hogy hol kell, és hol nem kell fizetnünk. Mondom is: „Nem kell használati díjat fizetni az M0 autóút 1. sz. főút és M5 autópálya közti szakaszának, a 4. sz. főút és M3 autópálya közti szakaszának, a 11. sz. főút és a 2 sz. főút közti szakaszának, továbbá az M31 autópályának díjköteles járművel történő használata esetén.” Egyszerű, nem?

Fizetős az M0-ás

Kép: nol.hu

 

 

A jogszabály jó néhány csapdát is tartogat. Még a kormány egyes – amúgy hivatalból bölcs – tagjai sem látnak tisztán. Hende Csaba például teljes meggyőződéssel állította, hogy a Vas megyei M86-os út ingyenes marad, ám mint kiderült, alaposan tévedett. De a jogszabályhoz tartozó hivatalos térkép is messze van a tökéletestől: Újpest polgármestere egy nem létező csomópontot fedezett fel rajta.

Hende Csaba sem tévedhetetlen

Hende Csaba
Kép: lhsn.hu

 

Egy héttel ezelőtt még elégedetten állapítottam meg, hogy 2014-ben „mindössze” 88 törvény és 344 kormányrendelet született. Elhamarkodtam a számolást, mert az év végéig a törvények száma 113-ra, a kormányrendeleteké 361-re nőtt.

 

 

Pártunk és kormányunk sajnos nem ismeri azt a bölcsességet (sem), hogy alapos munkához idő kell. Ha ismernék, nem születnének ilyen pocsék, ostoba és érthetetlen jogszabályok. Egyetlen motiváció a mohóságuk. Na, ezt legalább értem.

      Kép: old.asziv.hu

Kép: old.asziv.hu

 

Brac sziget-Supetar üdülési jog olcsón</

 

t_24694617

Kommentek

(A komment nem tartalmazhat linket)
  1. dr. Keszthelyi Gyula says:

    “Kiszeraméra bávatag”. Még az a jogász(?) sem érti, aki összeírta.:-)
    A kormány képtelen jót cselekedni.
    Vagy nem akar.

  2. Zsuzsa Sandor says: (előzmény @Ács Márton)

    Az egész, úgy ahogy van, el van cseszve.

  3. Én is így értelmezem. Viszont ha a kúton megnézünk egy piktogramot a díjtáblázaton, a lakó autó sziluettjénél sem súly, sem személyek száma nincs meghatározva. Csak annyi hogy lakóautó….
    Bárkit kérdeztem, senki nem tudja. Viszont,ha a forgalmit bemutatnám az ügyfél szolgálaton hogy “kérem szépen kéne egy matrica erre”, biztos vagyok abban, hogy simán szgk-nak fogják venni és az olcsóbbikat kapom. HA pedig ki hívom a parkolóba és rámutatok hogy arra kellen, akkor biztos a drágábbat kapnám.
    Nem azt mondom hogy e miatt nem alszom,de bosszant hogy senki nem tudja megmagyarázni. A KÖHÉM rendelet szerint a lakóautó “különleges rendeltetésű” jármű és annak “SA” kódja van és nem M1.
    El van ez cseszve:)

  4. Zsuzsa Sandor says: (előzmény @Ács Márton)

    Én úgy tudom, hogy az számít, hogy a forgalmi engedély szerint hány főt szállíthat az autó. Ha 7-et, akkor személygépkocsi kategória, ha annál többet, akkor kerül a drágább kategóriába. Remélem, jól értelmeztem ezt az ótvar pocsék jogszabályt 🙂

  5. Ács Márton says:

    Üdv.

    Többeket érint szerintem az is, hogy mitől lakóautó a lakó autó?
    Kinézetre lehet egy lefóliázott kisbusz is, illetve lehet a klasszikus filmekben látható kemping busz.
    A közös az bennük, hogy mindegyik M1 kategória a forgalmi engedély szerint, mindkettő 3500KG alatti és 7 főnél is kevesebbet szállíthat. Csak az egyiken látni hogy lakó a másikon pedig semmi nyoma kívülről.
    Engem sajnos az utóbbi kivitel érint. Erről van némi infó esetleg?
    Köszi a választ.


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!